✨﷽✨

 

✅سنگ حسرت 

 

✍گروهی در حال عبور از غار تاریکی بودند که سنگهایی را زیر پایشان احساس کردند. بزرگشان گفت: اینها سنگ حسرتند. هرکس بردارد حسرت می خورد، هر کس هم برندارد باز هم حسرت می خورد. برخی گفتند پس چرا بارمان را سنگین کنیم؟ برخی هم گفتند ضرر که ندارد مقداری را برای سوغاتی بر می داریم.

 

وقتی از غار بیرون آمدند فهمیدند که غار پر بوده از سنگهای قیمتی و الماس.

 آنهایی که برنداشته بودند حسرت خوردند و بقیه هم حسرت خوردند که چرا کم برداشتند. 

 

زندگی هم بدین شکل است، اگر از لحظات استفاده نکینم حسرت می خوریم و اگر استفاده کنیم باز هم حسرت میخوریم که چرا کم. 

پس تلاشمان را بکنیم که هرچه بیشتر از این لحظات استفاده کنیم.

ـــــــ

پس از این مقدمه، حالا روایت زیر را خوب دقت فرمایید:

 

‌ از امام صادق (علیه السلام) پرسیدند: ✅ یوم الحسرة، کدام روز است که خدا می فرماید: بترسان ایشان را از روز حسرت ؟

 🌸 حضرت جواب دادند: آن روز قیامت است که حتی نیکوکاران هم حسرت می خوردند که چرا بیشتر نیکی نکردند.

 ✅ پرسیدند: آیا کسی هست که در آن روز حسرت نداشته باشد؟ 

🌸 حضرت فرمودند: آری، کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا صلوات فرستاده باشد.

 📗 ( وسائل الشیعه/ج ۷

 

❤️اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم 

https://chat.whatsapp.com/FgR0kfUypQT9pcl91yqCOJ